luni, 25 februarie 2013

Jurnal de Oscar


Am petrecut o noapte albă ca să urmăresc în direct Oscarurile de la Hollywood. Spectacolul merită pentru bunul gust, strălucirea glamour a spectacolului. Mă oftic că nu înţeleg bancurile, care sunt ori prea a subtile pentru mine, ori nu am timp să mă prind, în rest se foloseşte o engleză cultivată şi accesibilă.
A fost o întrecere a unor filme patriotice americane! Ştiu că unii, mai ales de la noi, nu dau doi bani pe patriotism, dar la americani este o marfă încă extrem de vandabilă.
De fapt, filmul care ar fi trebuit să ia premiul este Zero Dark Thirty (văd că deja pe IMDB-ul meu s-a dat numele românesc al filmului). Este filmul excelent al lui Katherine Bigelow despre vânătoarea după Bin Laden.
Filmul ăsta este respins de anumite cercuri iubitoare de corectitudini politice şi de ipocriţii care sunt revoltaţi că filmul surprinde tortura la care sunt supuşi prizonierii atentatori şi terorişti. 
Nici filmul premiat Argo nu scapă de astfel de critici. Acolo se spune că iranienii nu sunt corect reprezentaţi, ca şi cum la luarea de ostateci din Ambasada SUA în 1979 ar fi participat nişte paşnici trecători, revoltaţi de lipsa de bun simţ a americanilor, care i-au rugat pe prizonieri să facă ei praf ambasada, iar teritoriul acesteia era loc de promenadă!
Detest manifestările de ură ale unor musulmani dezlănţuiţi şi răzbunători manipulaţi de ticăloşi care nu au nicio legătură cu Islamul! Revoluţiile se fac cu mase critice de protestatari, în ţări cum sunt cele arabe, musulmane a fost nevoie de mase imense. Prăbuşirea comunismului a antrenat pe străzi foarte multă lume. Piaţa Universităţii 1990 nu a rezultat într-o masă critică în stare să prăbuşească regimul Iliescu, versiunea din 2012 mai redusă numeric, dar repetată prin mai toate oraşele României a prăbuşit guvernele Boc şi  MRU, prin faptul că s-au repercutat în aritmetica parlamentară; atunci s-au prăbuşit atotputernicia autistă a PDL şi aroganţa dispreţuitoare a lui Băsescu!
Argo este filmul despre  cum este bun Holywoodul pentru păcălirea sinistrei Gărzi Revoluţionare pentru a face scăpaţi nişte americani refugiaţi pe post de canadieni la Ambasada Canadei, care nu fusese luată ostatecă!
Vorbind de Iran, am văzut câteva filme iraniene cu adevărat excepţionale, dar aceşti regizori sunt detestaţi de establishmentul molahilor, care vor să menţină Iranul în Evul Mediu! Un Ev Mediu cu arme nucleare! Filmele acestora se adresează strict intelighenţiei iraniene laicizate!   
Revenind la Oscar, discursul lui Daniel Day Lewis de câştigător al premiului pentru cea mai bună interpretare masculină în rol principal a fost fabulos! Premiul fiind prezentat de Merryl Streep, el a făcut referire la propunerea regizorului de face el rolul lui Maggie Thatcher!??!!!! Iar Spielberg i-ar fi propus actriţei rolul lui Lincoln????!!!!!
Premiul pentru regie i-a revenit lui Ang  Lee pentru Viaţa lui Pi, pe care nu l-am văzut, mi-e teamă să nu mă dezamăgească. Taivanezul An Lee este autorul tristului şi controversatului în subiect Brokeback Mountain. Şi că am amintit de acest film, cred că nu m-am înşelat văzând-o pe Jessica Chastain împreună cu partenera sa lesbiană! Părerea mea este că regizorii de Oscar pot câştiga premii la Cannes, dar cei cu premii la Cannes  vor fi premiaţi  foarte rar cu Oscar!

În timpul Oscarului am revăzut la un moment dat o dezbatere la Realitatea TV, în reluare, care a fost extrem de interesantă. Se dezbătea intrarea lui Klaus Johannis în PNL. Afacerea era organizată de Ion M. (ta'su Marin piteşteanul) Ioniţă şi coleg de bancă cu-n amic de-al meu. Jurnalistul echilibrat de la Adevărul i-a invitat pe mai mulţi comentatori politici. Erau prezenţi Mirel Palada, şeful institutului de sondarea opiniei publice care a dat cele mai precise estimări la ultimele teste electorale şi binevoitor cu USL, Cristian Pârvulescu, care prin postul de şef al forumului constituţional în vederea revizuirii constituţiei este şi el favorabil USL. Mai era prezent şi Doru Buşcu, situat neutru în scena politică românească şi Alexandru Cumpănaşu un fervent admirator băsist! Din păcate, a fost şi cel mai inadecvat discuţiei, era şi foarte prost îmbrăcat, cu nişte culori ţipătoare la costum şi cămaşă, de obicei nu ieşea din comun din  acest punct de vedere. Cumpănaşu întrerupea, era nepoliticos şi afirma expertiză în zone în care nu l-am văzut excelând. Analistul apare ca un cunoscător al sistemului juridic, dar ca toţi analiştii noştri politici sau mai bine zis părereiştii se pricepe la toate! Ideea venirii lui Johannis la PNL părea excelentă la toţi, cu excepţia evidentă a lui Cumpănaşu. Pârvulescu a făcut nişte remarci foarte interesante la adresa lui Antonescu arătând că domeniul de excelenţă a politicienilor sunt vorbele, lucru care-i deosebeşte de analişti, pentru că vorbele lor conving masele de electori. Aşa au excelat Iliescu cu discursul de talaş, care mergea la începutul lui '90, demagogia genială a lui Băsescu şi acum locvacitatea lui Antonescu. El a subliniat apoi că aducerea lui Johannis în PNL contribuie la prezidenţiabilitatea lui Antonescu ştirbită în ochii străinătăţii de prestaţia ca preşedinte interimar. Buşcu şi Cumpănaşu au scos în evidenţă părţi crepusculare din  Johannis, care l-ar afecta, dar astea sunt din trecut şi nu au avut efect până acum! Cumpănaşu nu era aşa convins de eficacitatea lui Johannis în spaţiul german, dar Pârvulescu  l-a corectat cu exemple din trecutul lui Băsescu când i-a facilitat intrarea la Schroeder. Buşcu argumenta că meritele primordiale cu Sibiul capitală culturală le are Constantin Chiriac cu al său Festival Internaţional de Teatru, dar Buşcu uită faptul că Sibiul a fost capitală culturală în tandem cu Luxembourg şi asta este o afacere strict săsească! Şi dubiilor lui Cumpănaşu la Johannis, Palada i-a replicat cu faptul că românii au o părere excelentă doar despre nemţi. Aici am să intervin din nou cu amintirile mele din copilăria ardeleană. Am realizat că diferenţa dintre Alunişul patern şi Avrigul matern o făceau saşii, aerul urbanizat îl dădeau casele în stil săsesc, adoptat şi de români. Am avut prieteni saşi cu care nu am învăţat nemţeşte, vorbeau româneşte cu mine, aşa e educaţia la ei! La fel Sibiul, cu aerul de burg german îmi dădea mie dimensiunile feudalităţii occidentale! O altă discuţie interesantă a declanşat-o Cumpănaşu pe ideea cum or să reacţioneze liberalii după epoca Antonescu, că n-o să fie acceptat de bătrânele cutre liberale. Cumpănaşu n-are memorie; sper că or să acţioneze inteligent, cum au reacţionat cu Stolojan când era preşedinte, care era mult mai străin liberalismului. Una peste alta doar PNL are în conducerea ei minoritari, pe ministrul Vosganian, şi acum pe prim vicepreşedintele Johannis. Iar unii îl aşteaptă şi pe Frunda! De fapt Johannis poate revoluţiona politica în România arătând irelevanţa partidelor tip UDMR.

Am reacţionat pe forumul replicii lui Pleşu la forumişti şi vă blagoslovesc cu el, ca să am parte de comentarii şi din blogul meu.

Stimate domnule Pleşu, acum revenim acasă! În editorialul din Dilema veche vă pierduseră-ţi, cam brusc, umorul. Acum la fel de brusc v-a revenit!
Sper că nu sunt luat în tărbacă de faptul că mă îndoiam de anume performanţe sportive faţă de un anume personaj politic, dat fiind starea dumneavoastră de sănătate!
Ştiţi care este fondul, reacţiile dumneavoastră faţă de personajul Traian Băsescu sunt prea civilizate la grobianismul cu care tratează acest individ pe compatrioţi! În schimb deveniţi extrem de  vehement, ranchiunos şi cârcotaş cu alte personaje politice, fie că ar merita replici, fie că nu! Ei bine, aceste atitudini par suspecte!
Nimeni, dar cred eu că nimeni nu vă pune în discuţie talentul de eseist, inteligenţa dumneavoastră intelectuală, expertiza în domenii ale acestei zone, artă, teologie, angeologie, etc.! Unde noi vulgul, ăia denumiţi aşa de plastic de Neagu Djuvara, nu mai suntem aşa de convinşi că mai sunteţi avantajat de expertiza intelectuală este la păreri gen "Poiana lui Iocan". "Răutăcismele şi succesurile" opiniilor dumneavoastră politice sunt subiectul replicilor şi controverselor celor ca mine, care îşi dau şi ei cu părerea pe forum!
Rămân un admirator al produselor intelectuale şi un  atent comentator al poziţiilor dumneavoastră cu referinţă la politic!

Aseară am sperat că Petrolul va produce nu prea aşteptata surpriză să-i bată pe Oţelul şi au câştigat la Galaţi cu 1-0, cu capul lui Bokila, ăla de-l dorea Jiji la el în echipă!

3 comentarii:

  1. Te surprind desigur repetînd că am fost întotdeauna contra oricărui fel de imperialism, astfel că a i-am admirat de ex. pe Djohar Dudaev sau Omar bin Laden. NU înțeleg de ce ipocriți și teroriști sunt alții și nu chiar oficialitățile americane și acoliții lor, inclusiv din România !
    Viața lui Pi e pentru copii; Lincoln e un film bun și (poate) vei avea surpriza unor puncte de vedere pe care nu le cunoșteam. Argo - aiureli.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ma Sorine, la atât te duce mintea!
    Treaba cu Duadaev o înţeleg, lupta împotriva ruşilor şi asta era şi este legitim.
    Bin Laden împotriva cui lupta? Împotriva civilizaţiei din care faci şi tu parte!
    Argo este despre ostatecii din Iran, tot luptă împotriva civilizaţiei occidentale, ce ai păţit la bătrâneţe?

    RăspundețiȘtergere
  3. Da,dle ,vezi doamne Plesu il critica mai mult pe Cacarau al tau sau pe Pontache-copy-paste si e blajin cu Basescu,doamne ce ne facem ? TREBUIE sa-l critice pentru ca ASA VREI TU>

    RăspundețiȘtergere