joi, 14 februarie 2013

Jurnal de Ronaldo


Acest jurnal îl onorează pe un fotbalist, pe Cristiano Ronaldo! Pentru golul excepţional dat în meciul de aseară în meciul lui Real Madrid cu Manchester United. M-am şi certat cu amicul Iulian. I-am spus că eu nu am mai văzut un fotbalist ca să sară atât de sus. El care este fan MU era supărat că n-a sărit Evra! Sunt sigur că nici baschetbalişti mari nu sar atâta cât a sărit Ronaldo să dea cu capul. 
Dar nu numai golul lui Ronaldo a fost deosebit aseară. În meciul Şahtior - Dortmund s-a petrecut o gafă genială. Lewandowski, atacantul lui Dortmund, aflat în careu a reuşit să să dea un luft cumplit, dar luftul a reuşit să-i dea jos pe cei doi apărători ucrainieni de lângă el şi polonezul Borusiei Dortmund a rămas cu mingea şi a marcat. Asta parcă subliniază faptul că de la ridicol la sublim nu-i decât un pas!

Am citit aseară noul număr din Observator Cultural. Mărturisesc că o citesc cu plăcere!
Mă bucur că revista Observator Cultural există! Mărturisesc că nu pot decât să o consult pe internet, pe hârtie mi-ar fi greu, o văd doar când ajung pe la librăriile Humanitas. 
Am plăcerea să citesc două săptămânale bune Dilema veche şi România Literară, pe hârtie pe care le găsesc la chioşc, în Piteşti, cât or mai rezista?
De aceea am bucuria să o citesc pentru că respinge de plano sectarismul! Contra-exemplul este 22, revista mea preferată până prin 2003. Acum este o revistă care nu acceptă alte opinii decât ale „martorilor” lui Băsescu, mă doare pentru că mi s-a făcut onoarea publicării unor din opiniile mele la rubrica cititorilor la fel de inteligenţi ca autorii....hahaha!
Cu internetul este mai simplu, poţi publica, dacă scrii decent (sau aşa cred eu!) orice părere pe forum. Şi-mi plac polemicile, părerile diverse, nu înjurăturile, le găseşti din plin prin toate ziarele importante odată, care publică doar opinii jurnalistice favorabile unei părţi şi înjurături pe forum! A dispărut informaţia, se caută doar descoperirea defectelor adversarilor. De aceea cumpăr zilnic un ziar local capabil să scrie informaţii politice sociale economice utile, celelalte au devenit în primul rând tabloide!
Regimul Băsescu ne lasă moştenire o fracturare la nivel intelectual fără precedent a societăţii româneşti. Unii dintre intelectuali din cei onorabili şi prestigioşi nu mai sunt capabil de dialog, de acel dialog social afişat pe frontispiciul săptămânalului menţionat mai sus, nu mai sunt în acord cu nevoile populare, de care trebuie să ţii cont, au picat într-o delimitare autist bolşevică. Va trebui ceva timp să se ajungă din nou la dialog şi asta este păcat şi nefolositor României!
Mai este un articol interesant despre problemele privind mărturiile tinereţii deochiate a lui Mircea Eliade, comparate cu trecutul lui Vladimir Tismăneanu. Citesc Caiete III ale lui Emil Cioran şi acesta revine obsesiv asupra tinereţii lui cu derapajele legionare, dar el îşi permitea aceste mărturii, nu avea nicio slujbă şi editurile îl apreciau pentru stilul pascalian. Eliade însă avea totul de pierdut, dacă se află că a fost legionar, adică fascist zbura de la Chicago şi catedra de teologie nu se mai numea azi Eliade! Pentru Tismăneanu era simplu fusese comunist, comuniştii nu erau aşa de răi, chiar dacă această ideologie era rău aplicată în lagărul socialişti. Torţionari evrei, ucigaşi de anticomunişti români, cu posturi mari în securitate au sfârşit liniştiţi în Israel, fără să-i întrebe nimeni de ce au făcut ei în România, pe când supereficientul Mossad  a vânat fără ezitări pe criminalii nazişti, sau mai nou pe teroriştii palestinieni!

Azi a venit rândul Dilemei vechi. La rubrica simpatică numită Cu ochii în 3,14 am citit ştirea scrisă de domnişoara LV despre descoperirea scheletului ultimului Plantagenet, Richard la III-lea, nemurit de Shakespeare. Are şi cocoaşă şi arată tânăr, ar fi avut atunci când a murit în luptă doar 32 de ani. Este de fapt primul rege englez 100% care vorbea şi limba ţării, nu franceza courtisane! Ei bine, LV spune, si non e vero ma ben trovato, că acum se aşteaptă să se găsească şi calul. Păi l-au găsit deja, stimată LV, în lasagna din supermarketuri, dar nu este pur sânge englez, este un biet cal românesc, cum acuză escrocii de francezi!

Un interesant articol al lui Cristian Ghinea este dedicat ameninţările britanice de retragere din UE. Întotdeauna Regatul Unit a fost o insulă, iar noi restul eram continentul. Problema o dezbate autorul cu un irlandez, un alt insular dar vecin cu Marea Britanie. Irlandezii şi-au pierdut limba celtică, ca de altfel şi scoţienii şi au devenit vorbitori de engleză şi parte acestei foarte importante culturi. Ca şi Ghinea şi eu am observat că la Bruxelles  există o majoritate de funcţionari englezi, scoţieni, irlandezi, dar normal că acolo lingua franca este engleza, limba maternă a acestora şi au un mare avantaj, pot elabora documente în cea mai bună limbă engleză! Interesante şi consideraţiile despre englezi când este vorba de diplomaţie, ei au fost stăpâni peste un sfert de lume şi au civilizat-o! Bun! Tot vorbind despre opţiunea britanică de ieşire din UE şi despre premierul David Cameron, hodoronc tronc şi fără nicio legătură Ghinea începe nişte consideraţii otrăvite despre Crin Antonescu! Domnul Ghinea are o problemă care se poate rezolva doar la dr. Freud, ca să-i iasă din cap obsesia liberală.

De altfel nu este singurul obsedat de Antonescu, uite că în interviul luat de Adevărul, ne spune că dacă ajunge preşedinte o să fugă cât o vedea cu ochii. Acum dat fiind forma fizică, sănătatea şi vârsta mă fac să mă îndoiesc de această performanţă sportivă. Să fie aşa de rău Antonescu, că uite când a adus Iliescu minerii domnul Pleşu n-a fugit, şi nici în alte împrejurări. Domnul Pleşu, ca de altfel, şi sus citatul Ghinea sunt convinşi că Antonescu va fi un preşedinte rău. Revenind la Iliescu el a fost bun pentru o majoritate care l-a votat şi îi cânta Iliescu apare/ soarele răsare, dar a fost cam foarte rău în opinia comilitonilor intelectuali. Pentru mulţi Emil Constantinescu era o mare şansă, eu am fost destul de sceptic. Pot să spun acum că m-am înşelat, a fost preşedintele care a pus România pe direcţia corectă, aceiaşi comilitoni îl spurcă acum, îl acuză că a l-a învins securitatea şi nici domul Pleşu nu scapă ocazia să spună altceva decât atunci când era în tranşee cu preşedintele Constantinescu, fiind Ministru de Externe! Câtă lume şi aceeaşi comilitoni şi-au legat speranţele de Traian Băsescu că va fi omul de stat oportun pe care îl aşteptam. Unii s-au trezit şi eu printre aceştia, alţii nu, Domnul Pleşu îi mai trage câte un ghiont amical. Astă vară însă 7,4 de milioane de cetăţeni au fost de altă părere şi a ajuns cel mai detestat preşedinte.

Vorbind despre Băsescu astă seară, domnul Emil Hurezeanu după ce-l declară complet inoportun în amestecul în trebile PDL, sare să-l apere că prea îl critică Ponta şi Antonescu. Îi găseşte scuze la Consiliul European că a fost obositor, că a fost  o noapte albă. Bun! Atunci de ce nu l-a trimis  pe Ponta că-i mai tânăr? Am ascultat azi dimineaţa la radio pe un reprezentant român al agriculturii bio şi ecologice la un târg de specialitate din Germania care repeta acelaşi lucru ca şi Ponta, ce buni erau nişte bani în plus pentru fermierii români în concurenţa cu cei vest europeni mult mai bine subvenţionaţi!

Iată şi un articol haios al lui Cătălin Ştefănescu. 
http://dilemaveche.ro/sectiune/tilc-show/articol/comunism-curat-frate
Acesta scrie despre ce cred nişte români despre Canada, sau SUA pe unde au locuit, spun că acolo este comunismul şi se plângeau că acolo la un chef dacă ronţăi un sticks sau două alune. Mărturisesc că astea sunt minciuni, amicul Lari a pus în funcţiune BBQ (grătar, pe româneşte) ne-am ghiftuit excesiv şi Heineken era mult şi la gheaţă. Probabil că ăştia chefuiau cu nişte scoţieni....hahaha.....

Şi în final vă dau o veste aritmetică şi care ne va da frisoane! Am calculat cât a crescut preţul la gaze, s-a scumpit fix cu……….40%!!!! Nenorociţii de la GDF Suez nu îndrăznesc să regularizeze consumul, o să mi se facă frig când o să primesc nota de plată!

3 comentarii:

  1. Auzi prietene ? Stii procentul de absorbtie a banilor pusi la dispozitie de UE pana acum pt Romania ? De rahat,18% si viram obligatoriu la UE 1,4 miliarde euro/an,luam sau nu luam. Aici este problema : sa gaseasca dracu metode de aborbtie de 100% a banilor alocati, ca spaniolii si chiar si polonezii ca altfel vorbim degeaba...
    doru.m.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dragă Doru ai dreptate!
      Doar că acest procent a reuşit să-l obţină performantul guvern (guverne) al lui Băsescu Boc!
      După cum se vede, măcar Pontake al tău a reuşit să deblocheze unele programe, o să scriu de spre un succes POSDRU, evident reuşit de Universitatea Bucureşti, nu de escrocherii care ziceau că pregătesc bodyguarzi sau salvamari!

      Ștergere