marți, 12 februarie 2013

Jurnal ecvestru


Azi am primit o grămadă de felicitări de ziua mea oficială, de 12 februarie, m-a dat de gol internetu' şi Facebook.
Le mulţumesc încă odată la toţi şi le doresc sănătate. 

Când am ajuns în Italia, în Sicilia, la Catania stăteam chiar pe lângă piaţă şi mi-a sărit în ochi o măcelărie pe care scria Carne di Cavallo. Am văzut în piaţă un măcelar care decupa fileuri de pe pulpa cărnii de cal care nu arăta de loc rău. Apoi în Franţa în nord, la Saint Dizier pe Strada Mare era o hală cu un alt magazin de Viande de cheval. Deci cavaleriştii italo-francezi nu numai călăresc, dar şi mănâncă caii. La noi doar când eram mai mic se spunea de salamul de Sibiu că are o compoziţie: un cal, un pui. Nu ştiu dacă această reţetă este corectă, inventatorul acestui salam nobil  a fost un italian, stabilit în România. Atâta despre carnea de cal, care nu face parte din delicatesele româneşti. Iată însă că apare un scandal în Marea Britanie unde s-a găsit lasagna franţuzească  cu carne de cal în loc de vită. Şi pentru că britanicii iubesc nobilul animal  şi nu-l mănâncă,  fac scandal. Şi pe cine găsesc francezii de acar Păun, pe măcelarii români, cel mai simplu de acuzat! Ba acum îi acuză pe români că au pus carne de măgar, carne apreciată parcă de spanioli, sau rudele latino-americane!
Foarte ciudat să-i acuzi pe români că fac şi dreg cu carnea de cal, care nu se consumă în România, dar se exportă legal în Franţa. 
Are dreptate un evreu român care îi scrie unui amic român că am ajuns ca evreii interbelici, obiect al urii multilaterale europene.  Şi acuzele sunt în parte fondate, avem cele mai multe curve exportate pe piaţa prostituţiei europene, corect, româncele au parte de nuri, ia să ne uităm la englezoaica medie, e urâtă şi grasă ca porcul. Când vrei să intri într-o biserică te blochează un cerşetor insistent, pe stradă eşti abordat de ţigani agresivi care îţi cer de pomană. Ce să zică franţuzul parfumat, îşi pune batista la nas când un negru din fostele colonii, ieşit parcă dintr-o groapă de gunoi, de făcuse un gol în jur în metrou şi eu fericit dădusem să stau lângă, dar când o ţigancă la fel de murdară stă şi se vaită prin Clichy, zice ăştia sunt les Roumains!

Am citit un articol interesant în România Liberă, reporterii fac o anchetă prin politicieni şi tehnocraţi care este opinia despre fondurile europene şi bugetul primit de România. Toţi, dar toţi pedeleii sunt unanimi că am primit prea mult, aici îl includ şi pe Constantin Stroe transformat mai nou din expert auto în clănţău politic pedelist. Vai de el, la bătrâneţe să faci partizanate cu partide care sunt pe cale să devină istorie astă nu miroase a bine! Dăianu care este cumva mai non partizan, chiar dacă a fost Ministru de Finanţe, sprijinit de liberali, opinează că orice ban în plus ar fi fost bun. Banii ar fi fost buni mai ales la agricultură, fermierul francez primeşte subvenţii cu două treimi mai mare, iar cel român ar merita-o din plin, am argumentat şi altă dată. Pedeliştii sunt unanimi că de vină a fost PNL că n-a ştiut cum e în 2007-2008, pesedeii, alţii decât ei, uitând că atunci când erau ei la putere n-au luat niciun ban pentru drumuri şi autostrăzi. 

S-a retras şi Papa, şi cred că a făcut bine, când simţi că nu mai ai putere, pleci la mânăstire! Ce bun exemplu pentru noi ortodocşii, poate se gândesc şi se reunesc, noi românii am fi din cei mai interesaţi că suntem latini!

Am văzut ceva care m-a revoltat profund: arestarea lui sindicalistului Petcu în vederea aducerii la puşcărie. Au venit poliţişti cu mascaţi antitero de parcă arestau un mafiot, cu cătuşe cu mâinile la spate! Este o bătaie de joc a drepturilor omului  sau o demonstraţie de forţă pentru anumiţi paranoici din fruntea statului? Pentru ex-premierul Năstase au fost suficienţi doi poliţişti civili, şi Adrian Năstase avea arme de foc, deci potenţial periculos!?

Trăim în România şi mâncăm carne de porc, dar unii mănâncă şi alte lucruri rău mirositoare prin presă şi prin politică!
PS V-am tras ş-o poză!

5 comentarii:

  1. In Zaventem, lângă Bruxelles este unu dintre cele mai celebre restaurante cu produse din carne de cal. Dorin

    RăspundețiȘtergere
  2. Joe, daca ai copilarit in Ploiesti si "You're 64" probabil ca-ti amintesti ca la faimoasele Hale Centrale se vindea carne de cal in anii '60 si ceva...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Posibil, Vlad, da eu nu-mi amintesc!
      Ţin minte doar când unchi'miu ne-a făcut mămăligă neagră de orz!

      Ștergere
  3. Fonduri Europene ? Pai,prietene,din banii primiti pana acum pe hartie de la UE am cheltuit DOAR 18 %,atunci ce dracu atatea defaimari ale lui Pontacke ca trebuia sa aduca Base mai mult ??? Pai,ce conteaza daca tot iei 18% din 48 miliarde sau din 51 mrld??? Hai,ca-i caraghios in loc sa spuna ca a gasit metodele prin care o sa aibe o absorbtie de 100% ??? Vai,de capul lui de milog.
    Carne de cal,la romani ??? Ai atins bine aspectul...noi,cai ?? Astia din Franta ne acuza aiurea iar Pontache tace cum tace si cu ungurii care pun drapelul prin Ungaria. Ce cauta pampalaul asta la conducerea tarii??? El se incaiera din nou,se pare,cu Base si nu zice nimik la unguri si la francezi ??? Cred ca nu-i normal. doru m.

    RăspundețiȘtergere
  4. Joe, eu imi amintesc ca atunci cand aveam 13 ani am fost bolnava de scarlatina si in convalescenta ai mei imi faceau la gratar, in jarul din soba, carne de cal cumparata din hala de la Matache Macelaru.Era foarte gustoasa. Pe urma am aflat ca in acei ani se taiau caii fiindca se terminase cooperativizarea agriculturii si,vezi Doamne, se facea automat si mecanizarea ei.
    Adriana B.

    RăspundețiȘtergere