joi, 21 martie 2013

De toate în ziua de joi

Am fost azi la Bucureşti pentru cursul meu cu studenţii din anul IV la Nucleare. Este cea mai pasionantă zi găseşti acolo tineri deştepţi cu care am hotărât să schimb idei. Le-am dat întrebări de cultură generală şi am avut surprize plăcute şi mă bucur!
Mi-am luat cafeaua de Starbucks, atenţie Vlad, nu mă ia căscatul când mă conversez cu studenţii, pe care-i văd cum îi ia somnul!
M-am bucurat că patinoarul era plin de fetiţe de diferite vârste care se antrenau la patinaj artistic. Erau două gâgâlice de vreo 7-8 ani foarte sigure pe ele, mai cădeau, dar chestia mă umple de speranţă, sportul nu moare când vor câinii!

Am Dilema veche pentru drumul la Bucureşti. Am citit o foarte bună cronică a lui Andrei Pleşu despre capodopera lui Cristian Mungiu, După dealuri! Am să-mi agăţi şi opinia mea pe forumul Dilemei vechi. 
Ca de obicei sar repede la ce mai zice Cristian Ghinea! Şi scrie despre Constituţie şi scrie bine şi la obiect. Am o altă părere privind cea mai veche Constituţie, rămâne Magna Charta din 1215 a Angliei, semnată de regele Ioan (John). Mă enervează asta a noastră cu Ioan fără de Ţară (John Lackland), John a fost rege după fra'su, Richard Inimă de Leu! Ghinea nu scapă însă ocazia unor consideraţii tâmpite despre PNL, ce o avea ăsta cu peneleul?

În revistă Vintilă Mihăilescu explică te mentalităţi autohtone prin nişte bancuri de mai mare cinstea. Cea cu Iţic, Ştrul şi descurcăleala românească pe care vor s-o fure iudeo-masonii este criminală...Nici celelalte nu sunt mai prejos

M-am lămurit şi cu neparticiparea Conului Djuvara, m-a ajutat Mac şi am găsit explicaţia simplă într-un articol din România Liberă. HRP îi promisese o masă rotundă cu Jean d'Ormesson, o întâlnire între doi aristocraţi venerabili, păcat că nu s-a realizat! Deci niciun ICR, Marga, Cărtărescu, Pleşu sau Liiceanu! 
Un prieten îmi scrie că există surse că Mircea C ar fi făcut armata la securitate, a făcut-o la securitate şi Mircea Dinescu şi n-a lăsat urme, a mai făcut-o şi un amic bun, la Câmpina, la trupeţii securităţii, ăia care au fost omorâţi la aeroportul Otopeni în 1989, amicul o făcuse cu vreo 10 ani înainte, era armată grea pur şi simplu! Cărtărescu rămâne un poet şi un scriitor important şi care merită citit, mai puţin prostiile lui politice prin ziare, la care a şi renunţat!

La remarca lui Radu V., amicul meu, am citit şi interviul doamnei Zoe Petre. Doamna Petre are opinii de bun simţ, mai puţin forumiştii, unde parcă care s-a răsturnat căruţa cu proşti de la neuitatul Caracal! Poţi să ai alte opinii diferite cu a doamnei Petre, poţi să le scrii dar să le faci inteligent, nu să faci figură de idiot ciocoiesc, de lowbrow sau pus şi simplu de huligan. Probabil că mai sunt unii care scriu imbecilităţi fără să-i mai sponsorizeze cucoana cu frunza????

 Mă cert şi cu un neîmpăcat suporter al lui Antonescu, nemulţumit de Ponta, şi care ar vrea ca Ponta să pocnească din deşte sau din bici şi economia românească să ţâşnească ca din puşcă spre un nivel de trai asemănător cu acela din Occident. Greu la deal cu boii mici!

2 comentarii:

  1. Asi zice ca mai degraba Magna Charta a fost impusa, nu semnata. Intotdeauna drepturile se revendica, nu se capata, lucru pe care romanii mai niciodata nu l-au inteles...M

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte heteroclit discursul de azi dar tot ma bucur ca la Starbuck in Militari au patinoar!

    Serios acum, nu sunt sigur ca "Dupa dealuri" urca la categoria capodopera, il prefer drept un film de festival foarte bun.

    A propos de "fara tara", cred ca tot ce am avut la conducere dupa '45 intra in categoria asta.

    zile bune, v.

    RăspundețiȘtergere