luni, 4 martie 2013

Dimineaţa de luni


A venit primăvara calendaristic şi m-am hotărât se reiau exerciţiile sportive de dimineaţa. Alerg până în parc şi apoi fac mişcare la aparatele pentru pensionari timp de 30  - 35 de minute!!!!! Vremea a fost foarte rece am văzut că era -1 grd. C!

Lubricul jurnalist cu maniere de securist expirat şi impotent, Ion Spânu  a reluat atacurile împotriva Uniunii Scriitorilor şi mai ales împotriva lui Nicolae Manolescu. Face şi o listă de soţii şi amante putative ale lui Manolescu, atât îl duce mintea!  Se mai ia şi de alde Mircea Mihăieş, acest dr. Jekyll la Universitatea timişoreană şi Mr. Hyde în publicistica otrăvită şi veninoasă şi asta o merită fostul plimbăreţ pe banii ICR. Cu un singur lucru sunt de acord cu Spânu, Manolescu, în pofida vigorii intelectuale şi fizice va face 74 de ani în 2013. O funcţie onorifică l-ar aranja la US, eventual preşedinte de onoare, sau cum este acum ambasador UNESCO şi poate cât îl mai ţin puterile, profesor la Universitate. Îmi reamintesc de obrăzniciile mele cu Zaharia Stancu, când el avea 69 şi eu aveam 22 de ani, consemnată în România Literară, era vorba de spre Blaga. Şi nu despre de ce n-a luat premiul Nobel, ci de ce generaţia mea nu l-a studiat la şcoală. Şi Stancu era fumat deja la vârsta aceea, s-a prăpădit la 72 de ani!

Reluând chestia cu Schengen, este clar că opoziţia Germaniei este determinată de raţiuni electorale interne, Ministrul de Interne german, din ramura CSU, bavareză vrea să stopeze populist emigrarea unor săraci din România sau Bulgaria. Sunt de acord cu Ponta când zice că nu comentează ce zic nemţii, dar este foarte supărat de cozile de topor interne! Povestea cu reforma în justiţie este un fâs! Justiţia în România este politizată mai mult ca oricând, DNA acţionează precum defuncta securitate, la fel, ANI descoperă incompatibilităţi doar la USL! Şi judecătorii judecă funcţie de interesul politic, Năstase fiind băgat la răcoare pe bază de impresii jurnalistice, nu pe drept cum ar fi trebuit!

Mă enervează că PDL a băgat o moţiune în Parlament cu Oltchim privind viitorul său. PDL a concediat cei mai mulţi oameni şi pe motiv de criză, şi pe motive politice şi acum au neobrăzarea să plângă de milă pe viitorii şomeri de la Oltchim!


Mă amuză cum jurnaliştii locali dau dovadă de patriotism local, vor neapărat o regiune cu capitala la Piteşti. Uită cât erau de urâţi de vâlceni şi îi vor din nou în această regiune. Au făcut un fel de clasament în care sunt deasupra Ploieştiului, un fel de dorinţă neîmplinită! Eu le propun, având în vedere vocaţia oltenească a argeşenilor, folosirea perfectului simplu, etc. să se alipească Argeşul la Oltenia! Mai ales că se doreşte reînscrierea marii echipe Universitatea Craiova în ligă, care nu ştiu? Aşa că regiunea va avea şi o mare echipă de fotbal, odată ce FC Argeş este doar o caricatură! 

Sunt în faza de film din deceniile 8 - 9 cu Belmondo. Mă uit la ambient, confortul este cel care acum ni-l dorim şi unii îl au deja, Parisul este la fel, doar maşinile arată a rable!  Îmi reamintesc că am avut colegi care şi-au adus de la bursa din Occident maşini la mâna a doua. Unul avea un Citroen DS , ăla aerodinamic şi foarte popular ca maşină de lux. Tipul, excelent mecanic repara periodic sistemul hidraulic al maşinii, sferele care producea impulsul hidraulic. Altul adusese un R16, maşină de doctori cum îmi spunea cumnatul meu. Odată mi-a făcut o demonstraţie de viteză pe la Km 80, şi culmea ne-au întrecut alţii cu un Volvo la 150Km/oră!

5 comentarii:

  1. Saracu Nastase,sa faca el puscarie nevinovat ! Sa faca el imprumut din puscarie de 750.000 euro sa-si plateasca datoriile...si sa-i primeasca...Tie ti-ar fi dat banca aceasta suma ? Ce gaj ai fi pus ,ai si tu 40 ani in spate de munca ? Saracu de el...Pana una alta Oltchim ul pe timpul narozilor a functionat pe timpul desteptiilor tai sunt in cacat...Sigur vor urma si alte surprize,doar sa ai rabdare... doru m.

    RăspundețiȘtergere
  2. Astazi,la 21:30 se fac 36 de ani de cind multi dintre cei care te citesc acum pe blog, avem amintiri comune, ca ne-a zgiltit blocul de garsoniere sau cele mai mici de peste drum.

    RăspundețiȘtergere
  3. Cu sase luni inainte de alegeri pentru Bundestag, guvernul doamnei Merkel nu-si poate permite sa admita tziganimea rromana si oficializarea casatoriilor homo ( chiar azi au hotarit asta ). Si uite asa sunt vizati doi ministrii de externe. Al nostru si ... al lor, care e homosexual declarat. Si pe amindoi in doare in koor !!!


    RăspundețiȘtergere
  4. Cur draga Mircea, Graur spunea că este corect se pronunţa ca oraşul elevţian Chur!

    RăspundețiȘtergere