marți, 19 martie 2013

la tribunal ...la Bucureşti






 
Fântâna lui Lahovari
Azi Adriana m-a târât la Tribunal! Avea ea o cauză de care era foarte preocupată ca să nu zic altcumva! Aşa că ne-am deplasat la prima oră la Bucureşti! Am avut norocul, ca de obicei la un loc în spate adică unde pot sta doar trei, iar al patrulea stă pe tampoane! Am rugat-o pe Adriana să schimbăm locurile şi a stat ca vai de ea. Eu de câte ori merg cu maxi-taxi acolo îmi găsesc loc! Am ajuns în fine la Tribunal, cauza ei sa-a rezolvat, a costat-o cât nu face. Şi aşa am nimerit şi eu la cea mai lucrativă intreprindere românească, intreprinderea justiţiei. Nu mai funcţionează oţelării, rafinării, în schimb malaxorul justiţiei e plină activitate, sunt  4 români la un proces! Şi aşa am ajuns în locul unde întâlneşti oameni cei mai prosperi ai frumoasei noastre patrii, avocaţii. Aici la Judecătorie îi întâlneşti pe oamenii în robă, mai vezi pe căuzaşi, ca Adriana, sau unii care se aflau acolo ca mine, fără nicio treabă. Mai erau şi probabil judecătoare, femeile abundă şi grefiere cu dosare. Am văzut şi o tânără foarte bine, avocată, sau asistentă, nu ştiu, că nu purta robă, dar vorbitul la telefon îi trăda meseria. Feţele avocaţilor trădau bunăstarea, nu păreau prea apăsaţi de grijile clienţilor, poate şi că erau procese civile, nu alea grele, penale, cu puşcărie la bază! Şi am profitat de această oportunitate şi ne-am plimbat prin Centrul Vechi. Era dimineaţă, aşa că nu era deschis prin cârciumi. Am făcut poze ne-am mai plimbat prin centrul Capitalei! Şi vreau să vă bucuraţi şi voi de poze!
Eu şi Traian cu lupul dacic

Restaurantul lui Mircea Dinescu
Fântâna lui Lahovari îmi stârneşte nostalgiile tinereţii studenţeşti. Este aşezată cam în acelaşi loc, o tot vedeam din tramvaiul care mă ducea în Piaţa Unirii, pe unde era Opereta, şi nu prea înţelegeam ce este cu această fântână, că pe atunci curgea şi apă din statuie. Acum cercetând pe Internet aflu că este victima duelului purtat cu Nicu Filipescu, fiind jurnalist la L'Indendence Roumaine, nu-i Claymoor, ăla era Mişu Văcărescu! Ce vremuri, boieri de viţă veche, elite zdrobite de buldozerului comunist!

3 comentarii:

  1. Acolo m-am nascut si trait pana la 20 de ani. Statuia a fost mutata de cateva ori. Initial locul ei a fost cam pe unde este intrarea la Eximbank. Apa era foarte buna, mai ales dupa meciuri. Exista si o placa in care se mentiona duelul.Blocul meu, a fost construit la 1883 ca unul dintre primele blocuri "pariziene" din oras. Biserica Sf Spiridon Vechi, cea mica, pe jumatate ingropata era initial pe malul stang al Dambovitei. Turnul este construit pe fundatiile nefolosite ale Senatului, ele insasi construite pe ruinele Palatului lui Brancoveanu. De aici a taiat el Podul Mogosoaiei. Putin mai sus pe rau, vis a vis de blocul meu se afla Manastirea Sf Apostoli, cu prima tipografie din oras, helas, adusa de la Antiohia pentru a tiparii lucrari crestine in araba pentru Siria. Mereu cu vocatie internationala. Pe coltul celalalt al intersectiei cu Sf Apostoli se aflau casele Golescului, pe unde se plimba Ienachita Vacarescu cu caleasca, suspinand dupa nurii Goleascai. Pe malul opus, unde este acum sediul Loteriei, se aflau casele Visternicului Cristea, unde se zice ca i-a taiat Mihai pe creditori. Tribunalul se afla pe locul viilor Brancoveanului, ca si Domnita Balasa (unde m-am casatorit) si fostele spitaluri. Mosie mare avea Altan Bey, de ambele parti ale Caii Beilicului, mai tarziu Podul Calicilor. Glorificat dupa Rahova, dar tot cu calici. :) M

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dragă Mac eram sigur că poza îţi va reaminti de copilăria ta, ca eşti din zonă!

      Ștergere
  2. 1. Dacă așa cum ești tu guraliv ai vrea să scrii un roman mergi la tribunale; eu le știu (din păcate) pe cel vechi de pe malul Dîmboviței, pe cel de pe str. Știrbei Vodă și mai recent pe cel de vis-a-vis de Biblioteca Națională. Peste tot sunt categorii umane clar departajate, în funție de natura cauzei: adesea numai după mutrele celor ce așteaptă la uși sau sunt în sală bagi de seamă despre ce e vorba.
    2. Nici eu nu sunt de acord cu femeile în justiție (avocat, notar, procuror, judecător, etc.). Alături de incompentența și necinstea generalizate în sistemul judiciar la femei mai intervin frustrările/satisfacțiile sexuale (astea mai rar la niște ciumete, așa cum sunt mai toate) și după 45 ani menopauza care marchează puternic femeile ducîndu-le nu odată la tembelism, psihoze, manii religioase, manii nutriționiste, etc.
    3. Presupun că tu ești entuziasmat de lupul dacic !
    4. Scormonind să aflu ce a făcut acel Michel Butor am dat de o fotografie a lui; cam seamănă cu tine.

    RăspundețiȘtergere