luni, 25 martie 2013

Păreristul Pleşu redivivus!

Poza-i a mea, pe cel din titlu îl
cunoaşteţi mult mai bine!
Mai scriu pe forumuri de la diverse: ziare, saituri de intelectuali deştepţi. Astăzi am constatat că sunt cu adevărat persona non grata. Opiniile mele nu sunt jignitoare, doar pun la punct argumentat nişte lucruri.  Mizerabilul Evenimentul zilei, o trompetă băsesciană, că pedelistă este acu' discutabil insinuează un accident mortal comis de regele Mihai când ar fi avut vreo 16 ani în maşina fiului lui Argetoianu. Mi-a venit să râd când am citit asta, sunt doctor în Argetoianu, am cele 11 volume de Memorii şi vreo 4 de Însemnări zilnice. Argetoianu a fost expresia cea mai ticăloasă de politician interbelic, oltean fără scrupule, ar fi meritat împuşcat pentru malversaţiunile din perioada Primului Război Mondial. Este un scriitor înzestrat, descrie bine epoca şi mentalităţile, are meritul că i-a băgat la puşcărie pe congresiştii pecerişti în 1921. Este sursa celor mai mârşave informaţii privind familia regală a României, aşa că ne-am lămurit!
Pe contributors fac un comentariu la opiniile lui Tismăneanu cam în acest mod:
„Astăzi nu mai suntem pe vremea taţilor noştri, să-i ierte Dumnezeu pe amândoi, nici pe vremea noastră, când eraţi membru de partid, eu nu încă, m-am făcut după ce aţi părăsit binecuvântata noastră patrie, am plătit oportunismul doar cu 6 ani de cotizaţie. Dacă am fi opinat atunci unul dintre noi intra la puşcărie. Andrei Marga este inoportun, prost, depăşit de eveniment,e dar în niciun caz v'un coleg de-al tatălui dumneavoastră, că se aplica ce-am zis mai sus. Totuşi vă trebuie un sabbtical!”

Şi cenzorul bolşevic tismănean mi l-a şters, i-am scris Shame on you, în limba actualei sale cetăţenii, pe care n-o onorează!

Dar să revenim la oile noastre normale, la domnul Pleşu. Publică un Dilema veche un foarte bun comentariu la filmul După dealuri al lui Cristian Mungiu, care corespunde în majoritate cu cel postat de mine.
Când revine la comentariul politic pe blogul său de la Adevărul, domnul Pleşu redevine acelaşi părerist aproximativ în datul cu pixul la blog. În primul  pe domnul Pleşu îl doare faptul că cititorii domniei sale nu-l iubesc! Deh, când debitezi nerozii cu implicaţii de actualitate cam prea politică, sunt destui forumişti care-l trag de atenţie că bate şi el câmpii, la fel de dizgraţios ca noi ăştilalţi, pulimea Conului Neagu Djuvara. Andrei Pleşu se scuză subţire pentru lipsa de la Paris. I-au spus-o şi alţii, inclusiv francezii care-l invitaseră şi reprezentantul lor legitim, ambasadorul Franţei. Putea să vină foarte bine, să vorbească de valorile intelectuale româneşti şi să critice derapajele ICR, inteligent şi hazos cum făcea şi când era şi ministru de externe. Domnul Pleşu preferă acum bombănelile nepotrivite, de parcă s-ar fi întâmplat ceva rău cu bunul său simţ!
Rafinatul angeolog Pleşu este trădat de preferinţele sale politice care-l fac să fie jalnic şi nepotrivit precum personajul pe care afirmă public că-l respinge şi dezaprobă, dar îl admiră în secret! Deh, nimeni nu poate fi atât de natural grosolan şi nesimţit ca Traian Băsescu şi mai ştii, probabil şi Pleşu şi-ar dori câteodată această naturaleţe.

Citesc un interviu în Adevărul luat deputatului liberal Gireadă, fost primar la Ipoteşti-Mihai Eminescu. Răspunsurile îl arată ca om de bun simţ, cu excepţia inculturii literare crase. Intervievatorii vor să-l scoată de prost şi penal, a fost condamnat politic într-o afacere cu pământ de un procuror şi un judecător, portocalii ambii, clar şi fără dubii! Enervează prezumţiozitatea şi nesimţirea jurnaliştilor care batjocoresc şi nu slujesc de loc numele publicaţiei!

Deci ne-am lămurit şi cu preşedintele nostru de ţară, nu de CAP sau club de bridge, cum poate ar crede unii! Pentru Traian Băsescu Constituţia nu mai contează, contează ce crede muşchii lui şi dracii de moment! Face o vizită congresului PDL, poreclit Convenţie Naţională, acolo se fac alegeri şi iese tot Vasile Blaga şi ne bagă filme pe Facebook care nedumeresc pe toată lumea, cu Adio PD, Adio PDL! Deci partidul lui de vreme rea şi bună este terminat. L-a pus pe sclavul Cristian Diaconescu să inventeze Fundaţia Mişcarea Populară la care aderă instantaneu majoritatea consilierilor săi, oare ANI este dezinteresată de apolitismul unor consilieri ai unui preşedinte apolitic. Şi ca să-şi mai verse nervii şi pe Parlament trimite o scrisoare ca de la plutonier la jandarmii din subordine cărora le ordonă să facă tot felul de lucruri d'a valma şi constituţionale şi mai ales ne! Este clar şi domnul Traian Băsescu ar merita un sabbatical! Mai ales că are în plan reformarea dreptei româneşti. Să sperăm că nu îl bate gândul să se internaţionalizeze. Şi ca cireaşa pe tort îl face pe procurorul Daniel Morar judecător la CCR şi CSMeul hain îi prelungeşte acestuia încă trei luni în funcţia de înlocuitor de Procuror General. Să mai zică cineva că nu trăim într-o democratură!

L-am urmărit câteva clipe pe jalnicul Ion Stanomir, fost preşedinte executiv al IICCMER pe vremea ştiinţifică a lui Tismăneanu, nu-i nevoie de mai mult şi te lămureşti! A cochetat cu literatura, este coautor al unor amintiri din copilărie comunistă de prin anii ’80, a făcut dreptul, s-ar califica de constituţionalist prin pupincurismul băsescian! Ce a zis: că este excelentă ideea lui Băsescu cu Morar la CCR şi extrem de nepotrivită  a doamnei Pivniceru la aceeaşi CCR. Este clar ca vaca partizanatul individului cu morgă, tupeu şi vanităţi, pus în funcţii care să-i dovedească incompetenţa şi puţinătatea intelectuală.

Desfid pe cei care mă vor contrazice….Verstehen Sie! (m-aţi înţeles, pentru noi pulimea!)

PS Scuze pentru eventualele urechi subţiri, dar expresia o regăsiţi la Conu’ Djuvara, pe care-l admir!

Un comentariu:

  1. Am auzit ca Basescu a cistigat la "Conventia" PD din 2001 cu motiunea "Pentru o Romanie moderna social-democrata", despre Diaconescu ce sa mai vorbim, veteran PSD-ist. Si astia acum sunt stilpii dreptei !!! Am vazut si cunoscut in 25 de ani de Germania, familii, orase, landuri care cu un +-5% au votat mereu dreapta sau stinga, din tata in fiu cum se zice. Tot asa, am vazut in acest timp un singur politician care s-a dus de la stinga la stinga ( Schilly de la verzi la SPD ). Ce-a fost la astia sambata, cu finalul basescian, e bun de comici vestiti ai ecranului. La asa popor, asa politicieni, sau "cum ii turcu, asa-i pistolu". Mai ramine ca Macovei sa guitze in PE, ca asta vara, ca banuiesc ca mai are manuscrisul...

    RăspundețiȘtergere