marți, 23 septembrie 2014

Spania 11 Septembrie Ziua Naţională a Cataloniei

dimineaţa
Dimineaţa am făcut o poză din balcon cu zorii trandafirii. Ziua vine mai greu în Spania, abia pe la 8 se face lumină. 

Am luat micul dejun şi am plecat la plajă. Plaja are un nisip gros, nisip de stâncă şi este o pantă de vreo 2-3 m ca să intri în apa. Apa are o temperatură plăcută şi bate soarele de Spania care este extrem de puternic.
Apa este adâncă imediat de lângă mal, bătea vântul şi erau valuri şi nu m-am hazardat prea departe de mal.

După ce ne-am scăldat am ieşit la plimbare prin orăşel din apropierea plajei.
Chiar lângă plajă se află linia de cale ferată pentru naveta spre şi dinspre Barcelona. Aceste trenuri se numesc Rodalies, circulă cu frecvenţă mare şi sunt pline. Dacă s-ar circula doar cu maşina cred că Barcelona ar fi un coşmar.

tunelul


Aflu că astăzi 11septembrie este sărbătoarea naţională a Cataloniei. Nu are legătură cu nine eleven 2001 a SUA.
biserica fortificată

Paradoxal, această zi aniversează o înfrângere, a trupelor catalane în Războiul de Succesiune a Tronului Spaniei din 1714, când catalanii, sprijinitori ai Habsburgilor au fost înfrânţi de regele Spaniei, Felipe de Borbon.

Toţi flutură steaguri catalane, patru dungi  roşii verticale pe un câmp auriu. Aflu apoi că la Barcelona a fost un marş de sute de mii de catalani care defilau pentru independenţa Cataloniei. 
Întâmplare face că am citit o carte de istorie, Vanished Kingdom de Norman Davies. Zona Barcelonei, unde m-am aflat a fost pe la anul 500 un regat vizigot. De la ei îşi trage numele acest teritoriu Catalonia - Gotalania! 
Apoi în capitolul Imperiul Mediteranean al Aragonului Barcelona ocupă un loc central, regele Aragonului era şi Conte de Barcelona şi titlul său era de rege conte.  Aragonul devenise un stat foarte puternic, era stăpân peste insulele Mediteranei, Corsica şi Sardinia şi mai ales pe Sicilia şi sudul Italiei. La sfârşitul secolului al XV-lea prin căsătoria lui Ferdinand Catolicul, regele Aragonului cu Isabela de Castilia se formează mare regat al Spaniei, care va domina tot secolul XVI. A contribuit şi descoperirea Americii de către Columb şi formidabila tercio, infanteria spaniolă cu care Carol Quintul, împăratul Imperiului Romano German şi al Spaniei care domina Europa şi lumea. Apoi fiul său Filip al Doilea domina Mediterana şi Europa de Vest, dar a apărut apoi înfruntarea engleză şi lucrurile s-au schimbat!
 
Primăria
Acum catalanii vor să obţină independenţa, având deja o autonomie extinsă. 

Umblând prin  orăşelul de pe marginea mării am auzit o conversaţie şi am fost convins că vorbeau portugheză. Dar de fapt era catalana, care este cu consoane dure nu înmuiate ca la spaniolă. Scrisă, catalana se apropie surprinzător de română!

Am cumpărat şi un tort cu steagul catalan pentru dulcele de la prânz. Am ajuns să cumpărăm şi diverse pentru masă, într-un magazin de legume fructe avea negustorul şi vin la butoi. Am testat vinul roşu, dar mi s-a părut cam aspru. 
Biserică romanică .... foarte veche!

La o bodegă se pregăteau pui la rotisor, te serveau pentru acasă împreună cu cartofi copţi peste care turnau sosul de la rotisor ....mmmmm!
Ne-am preumblat pe marginea mării unde era o zonă de stânci şi am văzut plaje mai discrete unde se făcea nudism! Zona este parte a unui parc natural.

Am plecat apoi la Calella unde se organizează croaziere pe coastă cu un vaporaş ca să vedem de unde vom lua bilete pentru ziua următoare. 

Calella este o staţiune turistică pentru plajă şi talasoterapie. Hotelurile seamănă cu cele din Mamaia, dar copia este la noi. Pe la sfârşitul anilor 50 au apărut turiştii germani şi din acest motiv s-au construit aceste hoteluri.
Parc natural
  

Un comentariu:

  1. Frumos Joe, sper ca ai devenit autonomist cu ocazia vizitei in Catalunya. Ciobi

    RăspundețiȘtergere