miercuri, 24 septembrie 2014

Spania 13 septembrie Vic

piaţa
Vineri, 13 septembrie prietenii noştri au decis să meargă la piaţă la Vic. Vic este un vechi oraş catalan.

Vic se află la poalele Pirineilor şi este de pe vremea romanilor. Am aflat de pe Wikipedia că se numea Ausa, iar vizigoţii Ausona. Distrus de mauri, fiind reconstruit ulterior sub forma unui cartier numit Vicus Ausonensis (vicus fiind cartier în latină)
Am ajuns acolo dimineaţa când încă era ceaţă.
casă frumoasă din piaţă

Am ajuns la parcarea de sub Piaţa Centrală a oraşului.
Piaţa era plină de
primărie
producători particulari. Se găseau ciuperci, gălbiori, hribi, apoi brânzeturi de tip caşcaval. Tipul care vindea brânza a spus că prefera franceza decât spaniola, acest oraş pare a fi o citadela a naţionalismului catalan. Preţurile mi se părea exagerate comparativ cu România. Amicul a luat carne proaspătă de vită pentru grătar şi jamon iberico. El l-ar vrea tăiat mai gros, dar spaniolii îl livrează la dimensiuni micrometrice, foarte subţiri. Am aflat că jambonul spaniol este de mai multe feluri. Cel numit serano este cel mai obişnuit, iberico este cel de calitate, pentru conesseuri! Cel mai scump este iberico de la pata nera, dintr-un porc negru care mănâncă doar ghindă. Jambonul acest explică cum se hrăneau marinarii care făceau călătorii lungi, în jurul lumii, rezistă în orice condiţii, este uscat în peşteri şi are ingrediente care îl fac rezistent la  căldură.


După ce s-au făcut cumpărăturile am vizitat şi oraşul.
biserică veche înglobată într-un barocă

Am mers spre o biserică foarte veche care a fost refăcută în perioada barocă. Biserica se află lângă templul roman care a fost găsit înglobat în palatul familiei Montcada care a stăpânit oraşul.
palatul Montcada
templul roman
Am ajuns apoi la Catedrala oraşului dedicată Sfântului Petru (Sant Pere în catalană) la care distingem clopotniţa romanică de secol XI şi clădirea catedralei care este barocă.
Trecem şi peste un pod foarte vechi tot romanic de pe la anul 1000 sau mai vechi!
zidurile fortăreţei Vic

 Cam astea au fost punctele de interes ale oraşului şi revenim acasă pentru un grătar de vită!
Sant Pere























Campanila romanică


Un comentariu: