joi, 17 septembrie 2015

De actualitate

Refugiaţii

Am pregetat să scriu despre refugiaţi. Pentru că este un subiect sensibil şi controversat. Mai ales după scandalul închiderii frontierei sârbo-ungare. Atacul asupra oficialilor unguri de la gardul despărţitor nu mi s-a părut de loc în regulă. Ungurii au dreptate! Nu poţi să umbli în Ungaria ca vodă prin lobodă  fără să te întrebe nimeni de sănătate. Această reacţie dă de gândit oricui. Nu pot pe de altă parte să neg dreptul de azil pentru refugiaţi. Mă gândesc cu groază ce ar fi însemnat asta pentru prietenii mei care s-au refugiat în Occident în anii 80 din România lui Ceauşescu. Ce ar fi fost dacă austriecii sau alţii ar fi refuzat cerere de azil sau i-ar fi expediat pur şi simplu în ţara sigură şi opacă a lui Ceauşescu. Şi constat că unii dintre aceşti prieteni au uitat lucrul acesta, fiind acum xenofobi români cu domiciliu peste Ocean!
În România cei mai xenofobi par a fi oltenii, ce să-i faci amintirea lui Pazvante rezistă! Probabil că cei mai puţin xenofobi sunt ardelenii pentru că ai au experienţa traiului cu alte neamuri. Problema refugiaţilor în România este serioasă, nu suntem o ţară de final de azil, nu avem condiţiile germane,sau engleze, sau franceze. Înţeleg că aceşti refugiaţi nu sunt amatori de Franţa, loc unde ar da de mulţi arabi islamici care sunt acum francezi. Este de mirare! Atunci cum să accepte ei România?
Aici este o ambuscadă pusă la cale de Turcia lui Erdogan şi Grecia lui Tsipras în care a căzut Merkel. Aşa că prefer să ajungă preşedintele SUA Trump care va rezolva rapid afacerea cu Statul Islamic şi sirienii să se reîntoarcă acasă.

E foarte greu să nu fii corupt!

Acesta este titlul unui articol scris de Cristian Ghinea în Dilema veche de azi. Dacă ideile expuse  în general şi în special privindu-l pe primarul Oprescu sunt de bun simţ, Ghinea simte nevoia să tranşeze idiosincraziile privind-o pe Alina Mungiu Pippidi, inamica lui profesoară la şcoala de părerişţi politici SNSPA. El insinuează că fratele ei, Cristian Mungiu ar fi intrat pe pile la IATC, conform unor mărturii ale doamnei Mungiu. Chestiunea este absolut greţoasă pentru că priveşte pe singurul regizor român care a luat Marele Premiu - Palmes d'Or de la Cannes. I-am scris pe forum că poate s-o bălăcărească pe Alina, dar să-l lase în pace pe fra'su!!!!
Şi acum să fac şi eu mărturii ca doamna Mungiu!
Nu am avut ocazia să fiu coruptibil pentru că nu am ocupat o poziţie de execuţie care să mă pună în situaţia asta. Chiar dacă am fost trei ani director la o agenţie naţională. Nu prea era loc de corupţie în branşa asta sau n-am fost eu în această situaţie. 
Însă o tentativă de corupţie tot am avut! 
Am fost preşedinte al asociaţiei de proprietari al blocului în care stau, situat chiar în centrul oraşului Piteşti, vis-a-vis de Prefectură. La un moment dat fiul unui potentat local, care a locuit în bloc a dorit să construiască ceva lângă blocul nostru, să supra înalţe o clădire cu încă două etaje. Acestea ar fi obturat vederea la scara dinspre vest a blocului. Este acolo un fost activist, care este şi cenzor şi care era ferm contra acestui proiect. A apărut şi primarul Pendiuc cred că ştiţi cine? El sprijinea ideea tânărului întreprinzător. Ei bine acesta m-a abordat direct al telefon ca să semnez acceptul şi că o să-mi dea nişte bani. M-a şocat obrăznicia individului. Nu am luat nimic niciodată pentru care nu am prestat  o activitate, fie ele şi meditaţii, aşa că refuzul a fost net. Tipul îmi propunea după aia să zugrăvească scara respectivă. Aşa că l-am direcţionat spre activist cu propunerea care a picat şi ea. Întreprinzătorul s-a descurcat cu primăria de hoţi a lui Pendiuc şi a construit clădirea fără să mai zugrăvească nimic şi atunci am regretat că nu s-a materializat şpaga! Se poate vedea astăzi clădirea cu geamuri de sticlă alături de blocul meu, Centru Vest, cu insolvenţe şi jumate ocupată, pe motiv de criză imobiliară! 

Corneliu Vadim Tudor

S-a stins din viaţă congenerul meu Corneliu Vadim Tudor. Dumnezeu să-l ierte!
Pentru că a fost unul dintre cei mai mari ticăloşi contemporani.
A absolvit sociologia, a fost un poet minor, pentru că curul lui Ceauşescu era ocupat de mătăhălosul Adrian Păunescu, s-a ocupat de dosul ceva mai mic al consoartei tovarăşa academician doctor inginer Elena. A scris scârboase şi ticăloase articole antisemite şi anti scriitori care-şi meritau acest nume. 
După Revoluţia în loc să se scalde în anonimat s-a dus la Iliescu şi la Roman care l-au sprijinit să scoată mizeria publicistică numită, ce ruşine România Mare, în care bălăcărea pe toţi democraţii români din Opoziţia anticomunistă în frunte cu Corneliu Coposu. De verbul lui murdar nu au scăpat ulterior nici naşii Iliescu şi Roman. A reuşit să formeze un partid, PRM în jurul revistei cu oarecare succes, reunind pe toţi nostalgicii comunişti, securiştii expulzaţi din sistem şi naţionaliştii din jurul Vetrei Româneşti, pentru ca PRM a fost visceral anti maghiar. A ajuns pe culmi de glorie în 2000 când tineretul deraiat al României l-a votat pentru că-i nebun! După aceea s-a stins ca o lumânare şi PRM şi CVT pentru că naţionalismele le-au preluat şi PSD şi PNL, dar mai ales .....PD!  Elevul cel mai strălucit în populisme care a atras şi o halcă importantă din electoratul PRM a fost.... evident Traian Băsescu. L-a moştenit în porecle, în degradarea limbajului public, în minciuni, în xenofobie. Securiştii lui CVT au migrat spre alt securist natural Traian Băsescu. Cel mai vehement opozant al emigranţilor din Siria este Băsescu! Asta arată cât a decăzut acest om. De la condiţia legitimă de contrabandist din vremea comunismului a ajuns de două ori preşedinte minţind cu naturaleţe care te lasă cu gura căscată! M-a păcălit iniţial inclusiv şi pe mine, care eram disperat să ajungă preşedinte în locul altui tâlhar precum Adrian Năstase.
Revenind la decedat, văd că din Argeş şi Piteşti au sosit multe coroane şi semne de comemorare. Este normal era unul din judeţele cu cel mai puternic electorat peremist. Este o jignire la memoria Brătienilor că aici s-au adunat cei mulţi elegibili demnitari hoţi şi puşcăriaşi şi că concitadinii şi conjudeţenii mei votează asemenea specimene!



8 comentarii:

  1. Vai de capul tau Jo !...".Nu am luat nimic niciodata pentru care nu am prestat nici o activitate "... iar dupa 5 min sa spui : " " "am regretat ca nu sa materializat spaga ",,,nu esti cel putin ca...Vadim ? Ai facut ce ai facut si ai ajuns la dragul tau Basescu...pana si Pontache al tau ( vad ca taci,incredibil !!...) nu spune,in sfarsit,ca din cauza lui Basescu a luat el spaga de la firma amicului sau....Tu vrei imigranti ? Nu poti oficial sa iei unu acasa ? Ai 3-4 camere la bloc poti lua chiar doi. De-astia care dau din clanta sunt satul : demonstreaza ca-i vrei si vrei sa-i ajuti. Daca oltenii sunt xenofobi dupa imaginatia ta Vadim-iana eu zic ca dupa primarul Pendiuc al vostru voi argesenii sunteti niste hoti....sac ! dm.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 1. Dacă mă citezi, citează corect gramatical că am ajuns în gura soţiei că nu ştiu să scriu!
      2 Amesteci lucrurile, nu am luat şpagă şi nici nu mai am ocazia. În cazul în speţă dacă citeai mai bine aflai că mituitorul promisese iniţial că zugrăveşte scara. Dacă şi-a aranjat direct cu escrocii de la primărie fără să-i mai pese de noi, a fost o pierdere dacă înţelegi matale, măcar plătea şpaga la noi, nu la primărie!
      3. Ca de obicei sari în sus când se pronunţă numele escrocului Băsescu şi scrii prostii.
      4. De ce nu îi iei tu în curte că ai loc să-şi pună corturile? Problema este mult mai complicată şi mai bine nu te exprima. Eu am spus clar că trebuiau să se anunţe, înscrie, nu să creeze harababura din Ungaria şi apoi să înceapă războiul intifada cu pietre. Nu-mi sună bine de loc.
      5. Vrei nu vrei, voi ăia care v-aţi romanizat primii datorită podului lui Traian din urbea ta natală sunteţi cei mai xenofobi, păcat!

      Ștergere
  2. Ai ramas acelasi securist incurabil! Te preocupa altii, nedovediti, dar unul cu tata general de secu, nu! Probabil ca te-ar trage de urechi unul din ei, ca e tara plina! Nici un cuvintel despre Oprescu, Voiculescu, Ilie Sarbu, Stolojan, Negritoiu, etc! Te mai plateste si acum secu? Ii plangi pe imigranti, in idea ca ce s-ar fi intamplat daca occidental nu ii primea pe cei fugiti de communism din Romania! Dar, mai baiete, cate tari din Europa sunt macar banuite de terrorism? Ti-a luat Dumnezeu mintile sau esti tampit din nastere? Vad ca acum toate tarile vestice isi iau masuri de precautie! Multiculturalismul a murit de multa vreme! Vedeam lozinci latrate de acesti prieteni ai tai " Alah Akbar!" Nu stiu ce inseamna si daca asa se scrie dar stiu ca si la asasinatele din Franta, tot asa strigau! Pe astia vrei tu sa ii " integrezi"? Dar toate astea nu ti le spun Antenele de care esti indragostit, ce sa-i faci, sunt posturile lui Sefu, nu-I asa mizerabile? Citeste nemernicule ce a spus Putin, pe care il detest, in privinta migrantilor! La Realitatea a fost Neagu Djuvara, la 99 ani! Si asta este xenofob, cand afirma ca este cea mai mare invazie din istorie? Asculta ce spun romanii plecati de multe decenii in Germania si care nu au probleme cu tara adoptiva! Statul Islamic! Nu scoti un cuvintel despre cine l-a creat! Ti se recomanda o carte, candva, ISIS-Califatul criminal. Am aflat de aici de ea si am citit-o. Americanii si occidentalii au inventat aceasta oroare, fara sa isi dea seama, dar asta este realitatea! Dar cum sa scrii ceva rau despre ei sau despre securisti, doar ai fost si probabil mai esti inca, de-al lor! Asa ca lasa smecheriile Domn Secu!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Reacţie tipică a iubitorului de infractori penali tip Băsescu.

      Ștergere
    2. Când ai să înveţi să scrii fără greşeli şi ai să răspunzi la obiect fără acuze nefondate am să-ţi păstrez opiniile fie şi dezavantajoase pentru mine.
      Lipsa de politeţe şi de bun simţ într-o polemică se pedepsea cu palme pe vremuri. Nici pe astea nu le meriţi în felul murdar şi needucat în care răspunzi. Ai rude în Franţa, dar asta nu te absolvă de lipsa celor şapte ani de acasă.
      Şi să ştii bine, chiar infractorul Băsescu a recunoscut cu gura lui că este securist, adică angajat la respectivei instituţii!

      Ștergere
  3. "Islamistul a fost impuscat dupa ce injunghiase un agent ". Ce parere ai D-le Negut? Nu te intereseaza cine face tara de ras? Ma refer la Ponta care nu vrea sa demisioneze chiar daca este trimis in judecata! Dece D-le, pentruca Socrul a fost securist?In principiu, Ponta iti este adversar politic, sau nu? In raspunsul de mai sus, zici de " raspuns la obiect ". Dar d-ta raspunzi vreodata la obiect? Iar in privinta celor sapte ani de acasa, este ceva de genul " vorbesti de funie in casa spanzuratului". Total intamplator, la o bere, am auzit o discutie interesanta intre, probabil niste colegi de-ai matale, care sugerau ca secu te-a ajutat sa obtii o pensie aproape egala cu salariul de director!!! Asa o fi? Habar nu am cine sunt, era o discutie la o terasa bucuresteana! In privinta celor care au fugit din lagarul communist, iti atrag atentia ca majoritatea covarsitoare erau crestini, de diferite confesiuni, Acum nu e cazul! Sa nu indraznesti sa ma acuzi si pe mine de basism, caci nu am votat niciodata cu marinarul! Ca sa fie clar!

    RăspundețiȘtergere
  4. Anunt de ultima ora: un barbat avea asupra lui o bomba in trenul Amsterdam-Paris! Ce zici D-le Negut? Poate, vorba cuiva, vrei sa il iei acasa! Jalnic mai esti!

    RăspundețiȘtergere
  5. Oripilanta discutie ... dar instructiva in materie de "starea natiunii"!

    RăspundețiȘtergere