marți, 29 decembrie 2015

TIME cadoul meu de Crăciun

Astăzi dimineaţa, după ce am făcut partida de jogging am avut o surpriză, în cutia mea poştală se află exemplarul de Crăciun al revistei TIME cu personalitatea anului. 
Prin gentileţea unui prieten am devenit abonat al revistei!
Cu TIME am o istorie veche. Americanii cu care am lucrat la punere în funcţiune al reactorului  TRIGA mi-o aduceau pe la sfârşitul anilor 70 de prin aeroporturi, ediţia internaţională, sau chiar cea internă americană mai plină de reclame. Ţin minte că unul dintre ei, Bill Hyde, Ray Klapka, sau Whittenmore mi-au adus un număr care scria despre omul forte, dictatorul român Ceauşescu!
Apoi colegul şi prietenul Mihai Popovici a primit şi el un abonament de la fiul său, fugit în SUA pe la mijlocul anilor 80 şi mi-o dădea şi mie să o citesc, o devoram pus şi simplu, era o legătură cu lumea liberă! Cu Mihai m-am revăzut în 1995 la Columbia, Missouri, SUA unde lucra la MURR. A fost extrem de fericit să ne vadă pe mine şi pe colegul Marin Preda şi ne-a invitat la un restaurant chinezesc la care se mânca cu burta. A fost prima mea experienţă cu un restaurant chinezesc, am mai găsit apoi prin Amsterdam sau la Londra acelaşi tip de restaurant, preţ fix, mâncare cu burta! Mihai se pregătea de pensionare, chiar l-am ajutat să-şi extragă datele necesare de la Institut. Din păcate s-a prăpădit imediat, pe la sfărşitul anilor 90, Dumnezeu să-l ierte!
După Revoluţie, TIME se găsea la chioşcuri, ca apoi să nu mai intereseze, presa locală s-a impus. L-am cumpărat prin 90-91. 
Oricum TIME  a fost unul din instrumentele care mi-au îmbunătăţit vocabularul şi obişnuinţa de a citi în englezeşte.

Acum iată că datorită generosului amic voi avea acum o lectură suplimentară!

3 comentarii:

  1. Eu cred ca e mai mult decat generos gestul si nu oricine este capabil de asemenea gest.Poate ca citind preponderent TIME, uiti de speculatiile din presa autohtona si te mai linistesti si tu cu opiniile agresive si limbajul necontrolat.A

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte interesant, Merkel-omul anului! Tare sunt curios care a fost motivul! Poate deoarece I-a chemat pe islamisti in Germania si acum se tem de atentate? Poate pentru miile sau zecile de mii, nu retin, de pasapoarte false furate si ajunse in mana jihadistilor? Poate pentru impunerea " cotelor obligatorii" unor tari ai caror cetateni-europeni de fapt- au fost returnati? Am auzit la TV o stire " extraordinare ". Cica americanii au aflat, datorita unor documente capturate, care este secretul puterii ISIS: organizarea sub forma statala, cu ministere, institutii de stat, etc. Colosal, pai daca citeau cartea " ISIS-califatul terorii", ar fi aflat acest lucru de multa vreme de la Loretta Napoleoni, autoarea acestei carti foarte bine documentata si foarte bine primita de presa international! In privinta ISIS, nu credea ca se va intampla asa ceva: am inceput sa sper in " vesnicul prieten " de la rasarit! Anglia nu mai este considerate stat crestin!!! Cine urmeaza? Am aflat care este misterul atitudinii Ungariei fata de imigranti: este SINGURA TARA DIN EUROPA care are specificat in Constitutie, crestinismul ca singura religie acceptata! Domnule Negut, fa comentarii pe teme din astea, deoarece, mai demult, erai adeptul primirii " refugiatilor". Dupa cele ontamplate, mai esti si daca da, cati primesti la D-ta in casa? Iti mai aduc aminte ca, pentru prima data, Piata Rosie din Moscova, va fi inchisa de Revelion! Din cate stiu, nici in al doilea razboi mondial, nu a fost inchisa! O inched in schimb, jihadistii, prietenii D-tala!Si, idolului D-tale, teutonul, atragei atentia ca tinutul de mana al nepretuitei consoarte, gest de o mojicie rar intalnita, este pedepsit de Saria, legea musulmana care ii place asa de mult " omului anului "! Si, d-le care le stii pe toate: stiai ca intre Hitler si Marele Muftiu al Ierusalimului, a existat un tratat, prin care acesta din urma furniza trupe SS hitleristilor? Poate ca asta ar fi unul din motivele pentru care "refugiatii" vor sa ajunga in Germania! Poate spera sa mai gaseasca inca un Hitler acolo! Ce parere ai si parerea ta conteaza!

    RăspundețiȘtergere