miercuri, 24 februarie 2016

Noaptea minţii

Ieri seară 23 februarie am trăit suprarealist.
A fost întâi şocul scrisorii abjecte a Oanei Stancu. A fost un fel de chestie din vremea bolşevică. Copii sunt vinovaţi pentru faptele părinţilor. Eu am resimţit asta din plin, tinereţea deocheată a tatălui meu s-a repercutat în dosar şi n-am avut ocazia să admir Occidentul până în 1990.
Sau pe invers povestea lui Pavlik Morozov care şi pârât tatăl că ascundea grâu în Ukraina foametei din 1933. Ta'su l-a omorât şi aşa a devenit simbolul ticălos eroic al bolşevismului, copii care denunţă părinţii. Cam aşa ar vrea şi Oana Stancu!

În siajul porcăriilor Antenei3 singurul vinovat rămâne ....Iohannis! În Revista 22, la care am renunţat atunci când a devenit partizana lui Băsescu, un deontolog al lui peşte prăjit ne spune că Iohannis a retractat, când a precizat că nu are nicio legătură cu Antena3, fapt confirmat din puşcărie de Voiculescu.
Pe de altă parte zgomotul mediatic nu a permis să se comenteze recunoaşterile cinice ale lui Băsescu că el a fost preşedintele Grivco, nu Iohannis premier, că a negociat cu Voiculescu dar a fost o afacere proastă pentru ex-navlositor. De fapt observ că deontologii care au sărit ca arşi că Iohannis a apărat principiul apărării libertăţii de expresie, nu au fost niciodată deranjaţi de vulgarităţile calomnioase ale lui Traian Băsescu cât timp a fost preşedinte. El avea voie să fie ticălos, Iohannis nu are dreptul să fie preşedintele tuturor, ci doar al naufragiaţilor nemulţumiţi şi ipocriţi de la contributors.ro. Din fericire de acest lucru se ocupă Dorin Tudoran, unul din puţinii dizidenţi români şi amic al adevărului nu al lui Platon, acela din tinereţea noastră revoluţionară…..

Apoi când mă tot bombardau prietenii cu opinii pe mail am vrut să mă uit la meciul Arsenal - Barcelona din Champions League pe sport.ro. Şi acolo sunt nişte cretini de la secţia de sport a PRO tv. Sunt incapabili să comenteze un meci de fotbal, dar povestesc tot felul de prăpăstii. Ca de exemplu că Wenger a reuşit să facă o echipă performantă din Arsenal care anterior era o echipă de beţivi! Din amintirile mele Arsenal a luat un trofeu european înainte de Wenger. Barcelona defilează, meci frumos de fotbal în care Barcelona bate! Întotdeauna!

Cel mai interesant moment a fost pe Realitatea tv. Pe burtieră Rareş Bogdan e avertiza că va fi o dezbatere privind cazul Vintilă Horia.
Cazul mă interesa pentru că acest scrritor român exilat a primit cel mai prestigios premiu literar internaţional, premiul Goncourt în 1960. De fapt nu l-a mai luat din cauza faptului că s-au produs presiuni din partea Ambasadei României pe baza unui proces de prin 1946 unde Vintilă Horia era acuzat de crime împotriva umanităţii pe motiv de tinereţe intelectuală legionară. Şi Mircea Eliade îl admira pentru acest premiu. Nenoroc! Toţi marii intelectuali români interbelici au avut un trecut deochiat! Şi Eliade şi Noica şi Vintilă Horia şi Emil Cioran. Cioran şi-a făcut mea culpa, îi convenea! Lui Eliade dacă recunoştea nu mai pupa Universitatea din Chicago. Doar pentru Saul Bellow pe motiv de nevastă româncă care l-a părăsit, Eliade a fost fascist.În fine!
Rareş Bogdan pune în discuţie această temă cu invitaţi ca Adrian Niculescu, emigrat în Italia şi istoric, dar şi cu naeveniţi absluţi precum Căuţis şi dezastruosul Oreste, dar şi cu Oana Stănciulescu  paraşutată aiurea la această dezbatere. Pentru un astfel de subiect extrem de sensibil, trebuie oameni pregătiţi, nu nişte imbecili drogaţi cu naţionalime şcolăreşti.
Problema antisemitismului interbelic în România este o chestiune extrem de complicată în Romîânia interbelică şi să dezbaţia asta cu un dobitoc sinistru precum Căuţiş care dădea exemplu de antisemit pe Iorga victimă a antisemiţilor legionari.
Această dezbatere despre antisemitismul interbelic este o problemă care trebuie analizată cu experţi ai epocii, nu cu Oreste.
Am închis de frustrare televizorul văzând dobitocia agresiv patriotică în acţiune!

5 comentarii:

  1. ... si ai scris textul asta dupa 2 beri, ca sa-l vezi dublu !!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu care am crezut ca vad dublu! (pe un mobil cu ecran mic). Dorin

      Ștergere
    2. Am reparat editarea degectuoasă

      Ștergere
  2. Cînd aud de tîmpenia asta inventată de alogeni, cu trecutul interbelic deochiat mi se face părul măciucă; să nu mai spui așa ceva !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt treburi în istoria noastră de care trebuie să ne fie ruşine.
      Inclusiv comuniştii alogeni le-au ascuns!

      Ștergere