duminică, 26 februarie 2017

Când ideologia contrazice bunul simţ cu dinţii ştirbi

Îl citesc pe Dorul Pop pentru că scrie lucruri interesante pe blogul de la Adevărul. Şi citesc cu surprindere atacul pamfletar la adresa lui Liiceanu, care tocmai scrisese şi el un articol despre dinţi ştirbi. 

Apreciez foarte mult activitatea lui Liiceanu pentru editura Humanitas, îmi plac cărţile lui, dar nu-mi plac asocierile lui politice, s-au nu mi-au plăcut! Pentru că a fost ultimul care s-a dezis de toxicul venal Băsescu. 

Iată că urmărind ultimele proteste Liiceanu scrie un articol influenţat de imaginile de la protestele. De la protestele de la Cotroceni sau cele aranjate de PSD.  ca s-şi arate forţa de convingere! Şi eu am observat că protestatari de la Cotroceni sunt oameni de o condiţie dubioasă, sau cei de la Piteşti sau Târgovişte abundă de oameni simpli aduşi pe bază de tabel din zona rurală a judeţelor respective. Nu-i vorbă, că la Târgovişte au fost ajutaţi de argeşeni! 

Dar ce i-au sărit în ochi lui Liiceanu au fost unii care şi ei s-au băgat în faţă arătând nişte mutre patibulare şi neîngrijite, cu dinţi stricaţi. 

Şi Liiceanu şi-a adus aminte cum maestrul său Constantin Noica a reuşit să-şi piardă dinţii în puşcăria comunistă. Aşa că în exerciţiile de admiraţie faţă de maestru el îi spăla inclusiv placa proteza care ţinea în loc de dinţi. Mărturisesc că şi eu nu mai am decât câţiva dinţi sănătoşi şi în rest sunt proteze şi placă dentară. Şi mie mi se pare o neglijenţă maximă să nu-ţi repari dinţii. Cam asta cred că a declanşat amintirile lui Liiceanu.

Lui Doru Pop însă îi sare ţandăra! Şi analizează reflecţiile lui Liiceanu despre dinţi ştirbi într-o notă absolut ideologică stângistă şi absolut nepotrivită. 

Mulţi oameni au probleme cu dinţii, dar ţine de persoană să-şi repare la dentist problemele. Doru Pop crede că Liiceanu detestă pe oamenii săraci. Dacă ar fi făcut un simplu excurs în amintirile din copilărie şi-ar fi adus aminte de Baba Cloanţa. În poveştile româneşti acestui personaj îi lipsesc dinţii de unde îi vine şi porecla. Deci inclusiv în imaginea populară lipsa dinţilor este blamabilă!

În concluzie Doru Pop bate câmpii. Mai ales din neglijenţă oamenii nu se ocupă dantura, nu de sărăcie! 

Să ai dantura îngrijită nu ţine nici de stânga, nici de dreapta!

 

2 comentarii:

  1. Deci liiceanu poate manca zapada (ca nu-i trebuie dinti). lasa-o balta cu filozoful tau defect la cap.

    RăspundețiȘtergere
  2. Am văzut numeroase persoane știrbe chiar dacă de abia au depășit 20 ani. Este normal cînd o coroană obișnuită costă 450 lei iar un implant cam tot atîta în...euro. De altfel prevalează ideea că după 40 ani tot trebuie proteze așa că mulți renunță la tratamente. Dar aceeași comportare a majorității românilor există față de toate bolile. Fatalismul și leacurile băbești predomină.

    RăspundețiȘtergere